BRÅVALLA

  2013-06-30 / 20:16:20 / Helg / 1 KOMMENTARER
Inte nog med att det blev en spontantripp med mina flickor. Fick ett sms från min älskling när vi var halvägs till Ullared. Då hade han köpt en bråvallabiljett till mig !?! Fyfan vad glad jag blev! Så det var bara att kasta sig iväg direkt efter Ullared. Missade tyvärr dom artister som jag ville se. Kom precis när The Sounds hade spelat klart så det blev en lång väntan på Avici i regn, lera, bajamajor och fulla och dräggiga människor så jag hann bli på lite dåligt humör. Och så blev jag arg på mig själv för att jag var på dåligt humör men det gick inte rikitgt att styra med tanke på att jag hade en halvtimmes sömn och en heldag på Ullared i bagaget. När Avici skulle spela var det så sjukt mycket folk (fulla idioter) så jag klarade inte av att stå så långt fram fick lite smått panik så Antonio fick hålla om mig hela tiden och springa efter mig när jag inte palla trycket mer, haha. Fick se Avici en stund i alla fall och bli omhållen av världens bästa med världens bästa tålamod så det slår allt! ♥ Har bestämt mig för att gå nästa år och då kan man ju hoppas på ännu bättre artister och band och en mer taggad Julia! 

SPONTAN LÖRDAG, DEL 1

  2013-06-30 / 19:09:00 / Helg / 0 KOMMENTARER
Klockan var elva på fredagkvällen när vi fick för oss att vi skulle åka till Ullared. Vi ville va på plats när dom öppnade för att slippa den värsta folkmassan. Så då var det bara att ställa klockan på halv 3. Tror inte jag fick mer än en halvtimmes sömn den natten/morgonen. Har tjatat om att jag vill dit flera gånger men det har aldrig blivit av. Men nu har jag tagit min ullareds oskuld. Hade inte så jättemycket pengar att röra mig med men fick ihop lite smått i alla fall. Tyvärr blev jag riktigt besviken på kläderna. Fanns inte så jättemycket som föll mig i smaken och hittade jag något som jag ville ha så fanns det inte i min storlek. Men det ska tydligen varirera från gång till gång så det kanske finns mer nästa gång jag åker dit. För fler besök blir det garanterat! Tänkte visa vad jag fick med mig imorgon för jag glömde lite grejer hos Antonio. 

BILDER FRÅN GRILLKVÄLLEN!

  2013-06-30 / 17:18:15 / Vardag / 0 KOMMENTARER
 

KVÄLLENS

  2013-06-28 / 18:03:50 / Kläder/Outfits / 0 KOMMENTARER
 

JAG ÄR SÅ AVUNDSJUK

  2013-06-28 / 15:38:12 / Vardag / 0 KOMMENTARER
 
Här är lite bilder från dagarna som gått. Nästan så jag har glömt bort att jag har en blogg. Men det gör ju inget när man har vissa grabbar som håller igång statistiken! ;) Hela grejen med att blogga känns jättetöntig när dom retas med mig haha. Aja jag tycker ju att det är minst lika töntigt att köra harrypotterliknande spel hela nätterna. För övrigt sitter jag just nu och tjurar och är avundsjuk på Emmi och grabbarna som är på bråvalla. Ångrar som fan att jag inte hängde med. Men man har ju val här i livet och den här gången valde jag fel. Så äre. Som tur är ska jag inte sitta inne o ruttna ikväll utan jag ska rakt över gatan och umgås med mina högstadietjejer Johanna, Emma och Carolina. Vi ska grilla, bara mysa och förmodligen babbla en hel del om jag känner oss rätt. Vi ses ju inte så ofta längre tyvärr men alltid lika roligt när man väl ses för då finns det alltid så mycket att prata om. Ska ladda batterierna till kamera nu så jag kan ha med den ikväll. Puss!
 

PICS

  2013-06-24 / 12:49:11 / Från min Canon / 1 KOMMENTARER
Fick lite fotosug i morse så ställde upp stativet och sminka mig lite snabbt. Lite smått sur på mig själv att jag inte gör det här oftare. Blir ju så mycket finare bilder med systemkameran. Men det är nog bäst att jag inte lovar något men det kanske dyker upp fler. Nu ska jag göra mig lite mat och sen får vi se vad dagen har att erbjuda. Borde egentligen sätta mig med mitt cv och söka jobb men det får vänta tills senare för det ser ut som att solen kanske tittar fram. 
 
 

MICHAEL KORS

  2013-06-24 / 10:26:00 / Ytligt / 1 KOMMENTARER
Will you marry me?
 

SÖNDAGSMYS

  2013-06-23 / 19:59:00 / Vardag / 0 KOMMENTARER
Haft en bra midsommar? Det har jag haft. God mat,lite för mycket alkohol och härligt sällskap precis som det ska va! Men det har känts i kroppen dom här dagarna efteråt så därför fick det bli en latisdag idag också. Har varit lite duktig och städat mitt rum och även gjort lite tjejsysslor. Heja mig! Är tillbaka imorgon med den vanliga bloggningen. Nu ska jag fortsätta lata mig! 

HEJ

  2013-06-20 / 09:40:41 / Vardag / 1 KOMMENTARER
Hemskt ledsen för min frånvaro dom här soliga dagarna. Mer behöver jag nog inte säga. Har egentligen inget vettigt att skriva om för stunden men ville bara säga hej och att jag lever. Ska snart röra mig till bussen och åka iväg och uträtta lite ärenden. Handla mat till midsommar bland annat. Vi hörs lite senare!
 

HONUNGSMELON

  2013-06-17 / 21:38:14 / Vardag / 0 KOMMENTARER
Lyx lyxar till det med lite honungsmelon så här på måndagskvällen. Kul att se att ni har varit aktiva här idag även fast inte jag har varit det. Har solat, packat och umgåtts med några vänner om ni undrar vad jag har haft för mig. Ser för övrigt ut att bli en lugn vecka för min del. Ett besök på älskade arbetsförmedlingen är det enda som är inbokat. Ganska skönt ändå för då finns det tid för att sätta sig och söka lite jobb. Tyvärr lockar det mer att spendera tid i solen, eller med vänner och pojkvän. Men en timme tråktid ska jag väl ha tid med. På fredag är det midsommar och jag har inga spikade planer än så vi får väl se hur det blir med det. Men nu ska jag inte tråka ut er. Det är nog en av dom tråkigaste texterna jag har skrivit dom senaste dagarna. Ni som orkade läsa grattis till er och ni andra kollade väl bara bilderna och det är ju alltid något! Nu blir det filmmys för hela slanten!
 
 
 

MR BOMBASTIC

  2013-06-16 / 23:40:00 / Helg / 0 KOMMENTARER
1. Festa sig lite
2. Oves Rosé
3. Fina Cheester
4. Hundmys
5. Tacos ♥
6. Mys med min goding ♥
 
Och en video som ni får ta med en nypa salt. Dööööör! 
 
Åh ni anar inte hur trött jag är ikväll. Igår var vi hos Alex och festa lite. Lika roligt som alltid och någon gång efter klockan 4 bestämde vi (Jag & Emmi) oss för att hem till Åby. Har nog aldrig uppskattat min säng lika mycket som imorse. Så idag har jag knappt orkat lyfta ett finger men det är okej på söndagar och efter en fullspäckad vecka så är det ju inte konstigt om man är lite trött. Hunnit med småland, 50-årsfest, student, fest och kvalitétstid med min älskling. Så nu jäklar ska jag belöna mig själv med en ordentlig sovmorgon imorgon. Godnatt allihopa! 

SECOND HAND

  2013-06-16 / 17:55:25 / Shopping / 0 KOMMENTARER
Jo mina vänner jag har fyndat IGEN! Även fast jag sagt inget mer i klädesväg denna sommar så kunde jag inte låta bli. Hur svårt ska det vara? Ärligt talat. Nej men på secondhand handlar man billigt, unikt och för en bra sak.   Dom stickade tröjorna är helt oanvända och dom andra två är bara använda någon enstaka gång med tanke på kvalitén. Jag är ju trots allt rätt kräsen och skulle aldrig köpa något som ser superanvänt ut. Så självklart för att va på den säkra sidan så är dom tvättade, nogrannt! Såg att man kunde köpa begangnade underkläder på det stället jag var på och där snackar vi kräkreflex på mig. Som ni märker så har jag har lite delade åsikter om det här. 
Brukar ni handla på second hand? Varför/Varför inte i så fall?
 

SOFIES STUDENT

  2013-06-16 / 15:37:00 / Från min Canon / 0 KOMMENTARER
Ett urval av alla bilder som jag tog på Sofies utspring och studentmottagning. Glad att jag fick vara med och fira hennes dag och fånga några av dom bästa ögonblicken! Studenten händer bara en gång i livet så ni kan ju förstå om man blev lite avundsjuk. Tack för en underbar dag och grattis Sofie ännu en gång! :)
 
 

MORGONBRIS

  2013-06-14 / 10:00:00 / Tankar/Åsikter/Känslor / 0 KOMMENTARER
Finns ingen bättre sätt att vakna på. Solen som skiner en i ansiktet, ett ben utanför täcket och vakna bredvid någon man älskar. På tal om det så längtar jag ihjäl mig efter min goding. Har inte träffat honom på en vecka så det känns ordentligt i mitt lilla hjärta. Får som tur är pussa på honom ikväll igen efter studentfirandet. Önskar er alla en fin dag och studenter det här är er bästa dag i livet så ta vara på den!

REDO FÖR 50-ÅRS FIRANDE

  2013-06-13 / 16:59:09 / Kläder/Outfits / 0 KOMMENTARER
 
 
 
 

THE LAST DAYS FROM MY PHONE

  2013-06-13 / 16:19:00 / Vardag / 0 KOMMENTARER
1. Mys i favorittröjan.
2. Kattmys
3. Måsse ♥
4. Mormors gröt ♥
5. #stektbäver
6. Favoritglassen
 
 

LEDIGA SOMMARDAGAR

  2013-06-13 / 10:37:00 / Vardag / 0 KOMMENTARER
Hej finisar nu är jag tillbaka igen efter två dagars ledighet. Åkte till mormor och morfar som jag alltid gör när jag vill komma bort från min egen vardag. Har haft det underbart bra. Solen har skinit så jag har blivit lite brunare, jag har ätit god mat tills jag storknat, rört på mig en hel del och gjort något jag inte får göra. Hihi. Fick åka hem en dag tidigare än vad som var planerat men det blir nog fler besök i sommar så det gör inte så mycket. Idag regnar det. Usch! Och jag har massor att göra för ikväll ska jag på 50-års fest! Hoppas ni får en trevlig regnig dag så skriver jag lite senare igen! 

MORGONTRÖTT

  2013-06-10 / 08:06:34 / Vardag / 0 KOMMENTARER
Vaken och trött som ett jag vet inte vad. Vad vare jag sa? Ha. Osminkat blev det också eftersom att solen är framme. Hoppas det håller i sig resten av dagen också! Har inte så mycket att tillägga. Uppdaterar er innan jag åker ikväll så får ni ha det så bra så länge! 

GODNATT FRÅN MIG

  2013-06-09 / 22:41:09 / Vardag / 0 KOMMENTARER
Åh vilka underbara dagar det här har varit (trots lite tårar). Imorgon är det måndag och då ska jag styra med en massa pappersarbete IGEN. Och är det inte sista gången som jobbet ger mig fel papper så vet jag inte vad jag gör! Börjar bli jävligt förbannad på att dom drar ut på tiden. Efter det krånglet ska jag ta min packning och dra iväg från Norrköping ett par dagar. Ska bli så skönt! Känner att jag behöver komma bort ett tag så jag kan längta hem igen! Men mer om det imorgon för nu måste jag snart avrunda här o gå o lägga mig. Tagga 9 bussen imorgon (läs jag kommer dö av trötthet)! 

MITT RUM

  2013-06-09 / 16:01:10 / Vardag / 0 KOMMENTARER
Sådär ja! Efter en månad börjar det äntligen att lika något. Nu är det bara en spegel som saknas och lite annat småplock. Sen lär jag nog möblera om ett par gånger till om jag känner mig själv rätt men just nu ser det ut såhär i alla fall! :)

NU KÖR VI!

  2013-06-09 / 13:06:17 / Vardag / 0 KOMMENTARER

DET ENDA JAG VILL

  2013-06-08 / 10:55:39 / Vardag / 0 KOMMENTARER
Jag är vaken, fast skulle behöva sova i en vecka känns det som. Igår firade vi Julia som fyller 20 år idag! Blev en god middag, massa onyttigheter och alkoholförtäring. En rolig kväll som tyvärr inte alls slutade lika roligt så nu vet ni varför bloggen förmodligen kommer stå tom även idag. 
 
 

LUCILLE - FRÅN BÖRJAN TILL SLUT

  2013-06-06 / 23:05:17 / Tankar/Åsikter/Känslor / 0 KOMMENTARER
Som ni kanske har märkt så gillar jag att skriva av mig lite då och då. Så jag tänkte dela med mig av en historia om bandet mellan mig och en väldigt speciell liten häst.
 
Jag var 8 år första gången jag satt på hennes rygg. Jag var ännu spinkigare än vad jag är idag och hon var då lite förstor och stark för mig. Mamma fanns alltid där som stöd på ridlektionerna eftersom hon själv ridit hela sitt liv så hon frågade alltid efter varje ridpass: - Hur gick det där då? Jag svarade med lite gråt och ilska bakom rösten att hon travade alldeles för fort och drog tyglarna ur händerna på mig. Och såklart att jag aldrig mer ville sitta på hennes rygg igen.
 
Jag höll mitt ord konstigt nog. Fast besluten om att inte rida henne igen.Men så kom den dagen jag skulle åka på mitt allra första ridläger. Då var jag tolv år. Allt var nytt och spännande. Jag fick först provrida en sur liten rund ponny, Prickolina. Men i slutet av ridlektionen bad min ridlärare Jenny mig att skritta in på mitten. Precis samma sak gjorde hon till Ida som satt på...ja gissa vem? Åh nej tänkte jag hur ska det här gå? Jag hade aldrig hanterat henne själv i stallet och det var väldigt många som sa att hon var riktigt sur att hålla på med. Mina ben skakade. Hur tänker Jenny nu? Hon sa lita på mig så får vi se vad du tycker efter dom här dagarna. Mamma som också visste vad jag hade för bild av den här tjocka ponnyn var lite nervös hon med när jag ringde och berättade vilken häst jag hade fått.
 
Jag som hört vad folk hade haft för upplevelser i spiltan med Lucille tog det väldigt lugnt och försiktigt med henne i början. Redan efter första dagen hade jag redan ändrat uppfattning om henne. Hon var inte alls sur som alla sa. Bara en aning missförstådd och inte gillade när man stressar med henne. Ridningen gick också mycket bättre än första gången. Vi lyckades till och med kamma hem en andra plats i dressyrtävlingen. Okej hopptävlingen sista dagen blev en katastrof. Hon böjde sig som en ostbåge och sprang iväg från banan för att hon hade fått syn på en gräsplätt. Lite som tjuren Ferdinand ni vet. Vilket matvrak! Och ja hon var nog fortfarande lite för svår för mig men jag bestämde mig för att ha tålamod.
 
 
Efter det var min plan att börja ta hand om henne och fortsätta från där vi sluta. Och det gjorde jag. Tråkigt nog blev hon uthyrd mycket under en period. Och tyvärr blev hon inte behandlad rätt alla gånger. Hon var bland annat på ett ställe där dom lät henne svälta tills man såg revbenen på henne. Det var nog den jävligaste gången. Då såg man på henne hur mycket hon hade lidit. Åby skickade aldrig mer några hästar till det stället igen som tur är! 
 
Hon kom till en jättebra familj i Stockholm som jag höll kontakten med och kunde följa hennes resa. Där hade hon det jättebra. Reds i både dressyr och hoppning. Tävlades lite grann och fick komma ut på långa härliga skogsturer.
 
Jag bokade in ett till ridläger för mig igen men då var jag 15 år. Hade mer kött på benen och utvecklat min ridning enormt mycket. Så jag gjorde en chansning och önskade Lucille. Gissa vem som hoppade av lycka när jag fick veta att hon var min i en vecka!? Hela den veckan gick så himla bra. Jag hade två surmajor den veckan. Ameryka i dressyren och Lucille i hoppningen. Hoppningen gick så himla bra. Sista dagen var det stilhoppning som gällde och vi kom på en andra plats! Kunde inte blivit ett bättre avslut på en grym vecka! 
 
 
Småsaker & minnen: 
* Att sitta i hennes spilta när hon ligger och sover och lyssna på hennes djupa andetag. Inte ett dugg besvärad.
* Jag brukade även sitta där när hon var vaken och då brukade hon plocka dom sista pyttesmå höstråna bland torven. Väldigt ofta råkade jag sitta på ett strå och då jäklar fick jag ett nyp i baken. Precis som att: - Flytta på dig du sitter i maten!
 
* På bilden ovan drar hon ner huvet för att busa lite. Ibland åkte man kana över hennes hals och landa på backen. 
* På väg till hagen fanns det växter som var flera meter långa. Pumba brukade dra med sig dom och jag gjorde alltid tappra försök till att ta bort dom från hennes mun. Gissa vem som vann? 
* Borra in sig i hennes päls och gråta en skvätt efter en jobbig dag. Få en liten knuff från hennes mjuka mule och  genast mådde jag bra igen.
* Tvingade upp mamma på henne en gång och när jag sen skulle fortsätta rida så gjorde hon sig till en ostbåge och gick efter mamma och klev nästan in i klubbrummet.
* På en hoppträning en gång så bestämde hon sig för att inte hoppa helt enkelt. Så hon satte sig ner på rumpestumpen. Verkligen satt ner. Jag var i chock men lyckades hålla mig kvar och hon ställde sig upp som inget hade hänt. Knashäst! 
* När hon fick sitt smeknamn Lussebullen. Någon hade klumpigt nog ställt en påse med Lussebullar mitt i stallgången. Mums för en tjock och lycklig liten häst.
 
Skulle kunna rabbla upp en massa fler minnen och småsaker som gör henne till den fina lilla häst hon faktiskt var. Men det lär ta år att skriva.
 
Fick ett besked i mitten av oktober 2012 att hon inte fanns mer av Maud som köpte henne från ridskolan. Och att även hennes häst Pearl också från Åby hade fått somna in. Vi kom in på det här med att älska en häst som man kräver lite av och som ger en så mycket tillbaka. När man känner att det inte är bara häst och ryttare utan att man faktiskt bygger upp en relation och blir ett team. Nått jag aldrig glömmer var när hon sa: 
Det kan låta fel och lite konstigt men jag vet att Pearl älskade mig precis lika mycket som jag älskade henne.
 
Då brast det för mig och det gör det nu med när jag läser den meningen för precis den bekräftelsen fick jag från Lucille. Var ju där och hälsade på några gånger och den sista gången jag var där så gnäggade hon och kom fram direkt när jag klev in i hagen och började fota henne. Bara en sån liten sak. Eller när ingen vågade ge henne mat när hon stod o sparka. Så när jag jag gick in var hon världens snällaste. 
 
 
Hon fick en mer än bra sista tid ute i Kimstad och det är jag otroligt tacksam över. Även om det sved att skicka iväg henne. Och nu när jag sitter här och läser igenom det jag precis har skrivit så kommer såklart tårarna. Även fast jag vet att det var bäst för henne att somna in. Jag älskade henne lika mycket som dom närmsta människorna i mitt liv. Hon var min allra bästa vän. Det är glada tårar för den tiden vi hade tillsammans och också ledsna tårar för att jag vet att jag aldrig kommer att sitta på hennes rygg igen. Även om jag någon gång kommer hitta en ny häst att rida och pyssla om så kommer ingen någonsin kunna ersätta min fina Lucille.
 
Avrundar med den enda filmsutten jag har av oss två. Det var kvällen innan hon skulle åka till Kimstad så vi passade på att lattja runt lite i ridhuset :) Tog bort ljudet för jag tyckte mamma prata så mycket haha. Men nu i efterhand hade jag nog låtit ljudet va kvar för det är inte riktigt samma känsla. Ska försöka fixa det nån dag.
 
 
Vet att många av er tycker att det är töntigt att skriva såhär men jag antog att ni inte skulle läsa det här ändå. Så take it or leave it! :) 

OVES ROSÈ ♥

  2013-06-04 / 17:58:00 / Shopping / 0 KOMMENTARER
Blev helt kär i den här flaskan när jag såg att den skulle komma i butik. Innehållet är jag däremot lite mer tveksam till. Har aldrig druckit rosé. Men det kan ju inte vara värre än öl i alla fall :) (som jag sakta men säkert har börjat dricka)

HÅRDONUT MED FLÄTA

  2013-06-04 / 13:41:30 / Hår / 1 KOMMENTARER
Hade lite tråkigt så testade mig fram med min hårdonut. Har så fruktansvärt tjockt hår så jag gjorde två flätor av håret som blev över. Mitt första försök så det blev inte alls speciellt bra men övning ger färdighet så det är väl bara att öva och pröva sig fram! Finns ju massa olika varianter. Ska snart åka in till stan och göra lite ärenden. Känns som att jag är där varje dag, haha. 

BILDBOMB FRÅN IDAG

  2013-06-03 / 19:32:11 / Vardag / 0 KOMMENTARER
Idag kändes det inte helt fel att vara arbetslös. Hejhej sommar!

TIPS!

  2013-06-03 / 11:33:16 / Hår / 0 KOMMENTARER
Innan jag drar ut i solen och pressar så tänkte jag tipsa er om det här torrshampoot från Kicks egna märke. Använde proffs förut men tyckte att det bara blev ett tjockt lager med pulver i hårbotten så jag gav det här en chans och herregud vilken skillnad. Håret blir lent istället för strävt, inget vitt pulver i hårbotten och det håller sig fräscht i flera dagar efteråt! 

  2013-06-02 / 23:38:30 / Vardag / 0 KOMMENTARER

I WANNA WAKE UP WITH YOU NEXT TO ME

  2013-06-02 / 20:02:09 / Vardag / 0 KOMMENTARER
Då börjar även den här helgen lida mot sitt slut och det har gått en vecka sen jag blev arbetslös. Vet inte riktigt varför det inte har sjunkit in än. Känns mer som att jag har tagit ut semester och att jag ska tillbaka dit om ett par veckor. Försöker i alla fall hålla mig sysselsatt hela tiden så jag inte blir sängliggandes.Tyvärr pendlar ju vädret hela tiden så ibland blir det ju sånna dagar också. 
 
Hoppas det blir några dagar med fint väder nu i veckan i alla fall så man kan ligga och pressa. För det har jag ju faktiskt tid med! Nu ska jag ta en väl behövlig dusch och sen se lite film. Puss på er finisar! 

LYCKAD FREDAG

  2013-06-01 / 17:01:27 / Vardag / 0 KOMMENTARER
Börjar mer eller mindre känna mig som en människa igen efter gårdagens festligheter. På dan kom mitt hjärta hit och satte ihop min byrå som har legat nerpackad alldeles för länge.Så nu kan jag börja möblera om och göra iordning precis som jag vill ha det. På kvällen blev det att åka till klocket för att förtära lite alkohol. Och såhär i efterhand så blev det nog lite för mycket av det goda men det var en rolig kväll i alla fall!
 
Nu sitter jag och väntar på att klockan ska gå och ikväll blir det bara lugnt med lite onyttigheter. Hoppas ni får en trevlig lördagkväll!