IN MED LITE NYTT

  2013-08-31 / 12:33:16 / Shopping / 1 KOMMENTARER
 
Sprang på den här godingen igår på stan. Hur mysig som helst och pälskragen gör det lilla extra! 

HÅRTIPS!

  2013-08-31 / 11:09:14 / Hår / 0 KOMMENTARER
Torrt, slitet och livlöst hår? Då är det dags att ge håret en riktig uppfräschning nu när vi går mot mörkare tider. På Bellbox.se finns många kända märken till lågt pris med fri frakt och fri retur. Plus att man får en gratis produkt med i varje köp och även lite bonuspoäng på det också! Passa på att unna er lite hårlyx! Mitt favorit märke är Moroccanoil som reparerar skadat hår utan att tynga ner det och gör det tusen gånger lättare vid styling och en underbar doft på det gör ju inte det hela sämre. Tänkte dela med mig av mina snabba hårtips också:
 
- Värmeskydd och en bra hårolja ger en bättre styling och skyddar håret samtidigt
- Undvik att använda värmestyling för ofta. Låt håret självtorka efter tvätt och försök att bara styla det vid finare tillfällen så kommer ni tacka er själva när håret växer och blir långt och friskt.
- Gör frisörbesöken till något ni gör regelbundet. Sparar man till långt hår ska man vänta mellan 3-4 månader mellan varje besök. 
- Dålig hårdag? Sjalar och mössor är räddningen i höst. Både snyggt och gömmer det fula. 
- För att undvika att vakna upp till en dålig hårdag: Sov med fläta! 
- Tvätta håret med schampo en gång i veckan så det vänjer sig vid det så slipper ni tvätta det varje dag och dessutom sliter ni inte på håret i onödan. 
 
Enkla grejer som jag har tipsat om förut. Men jag lovar er: Det ger resultat! Bara man har lite tålamod. Mitt hår blev inte långt av sig själv utan man får göra en insats själv också! :)
 

DINA 37°C ÄR ALLT JAG BEHÖVER

  2013-08-30 / 10:59:18 / Personligt / 0 KOMMENTARER
 

HUR MAN UPPFATTAS

  2013-08-28 / 21:17:42 / Texter / 0 KOMMENTARER
Under en längre period så uppfattades jag som den smala, blyga hästtönten som inte sa så mycket . Jag blev aldrig mobbad eller liknande men jag valde att hålla mig undan för vem ville lära känna mig liksom? Ingen. Då var jag kanske 13 år gammal.
 
Tiden gick och jag fyllde 15. Fortfarande gömd från omvärlden, ingen visste vem jag var förutom mina närmaste vänner. Slutade Hulta (skolan från helvetet), började gymnasiet, började bry mig om mitt utseénde, fick mitt drömhår och så på något lustigt sätt slutade jag med hästar och ridningen. Bara la ner mitt liv, kastade bort min trygghet och mitt andra hem.
 
Började sköta skolan dåligt, festade, bråkade med mina föräldrar och levde egentligen bara för nuet. Allt vände mot det positiva (trodde jag). Jag var ju en yberblond, söt liten fjortis som gjorde allt det där som alla i min nya umgängeskrets höll på med. NOT! Egentligen hade jag ju bara ett utseénde. Jag drack inte, jag rökte inte, jag höll mig borta och var svårflörtad mot killar, spelade korkad. Istället visade jag känslor öppet, gav dem flesta som inte ens förtjänade det en ärlig chans.
 
Det var då och nu är nu. Samtidigt som jag ångrar mycket så är jag ändå glad över att jag har lärt mig så mycket om mig själv och andra under dem här tre åren. Jag har förändrats så mycket på kort tid och enligt mig till en gladare och roligare Julia som jobbar på tilliten till andra människor.
Sitter och bläddrar bland lite gamla texter och man hittar alltid nått roligt. Skrev den här texten för mer än ett år sen. Helt sjukt hur mycket som har förrändrats från det nuet till nu. Kan inte låta bli att skratta lite även fast varenda ord är sant! :)
 

DISSAR

  2013-08-27 / 21:10:00 / Tankar/Åsikter/Känslor / 0 KOMMENTARER
 
Dom håller aldrig några busstider för Åbybussarna. Kommer inte ihåg senast som bussen var i tid. Har man tur så kanske den kommer den tiden som den ska gå. Eller så får man komma försent eller åka in en timme för tidigt, bara att välja där. Och när bussen väl kommer så är den överfull och då är busschaffören grinig och otrevlig. Verkar vara det enda serviceinriktade yrket där man inte behöver vara trevlig tydligen?. Hur jobbigt kan det va att hålla busstiderna, vara trevlig, släppa av dom som ska gå av och sätta in extra bussar när det behövs?! Riktigt jävla svårt tydligen. Bara för att man inte har körkort så ska man inte bli försenad till jobbet och bli på dåligt humör varje dag. Förlåt men det var en bitterfitta till busschafför som tyckte det va kul o förstöra min dag idag så det här är mitt sätt att jävlas tillbaka. Och jag vet att det är MÅNGA som tycker likadant!
 
 
 
 
 
 
Bästa vägledaren till jobb. Not! Jag har inte varit arbetslös i längre perioder men nu den senaste gången så har dom bara tjaffsat och hotat med utebliven ersättning. Kommunikationen på det där stället är helt värdelöst. Ställde samma fråga till tre olika förmedlare och jag fick 3 olika svar. Sen har jag som sagt blivit hotad ett flertal gånger att bli utan pengar trots att jag gjort som dom har sagt. Dom verkar helt totallt ointresserade av att hjälpa folk till jobb dessutom. Drar alla över samma kant och tror att alla är lata och inte kan lyfta ett finger för att ens vara i närheten av ett jobb. Det handlar ju mest att motivera folk till att sluta ha tummen i röven och faktiskt visa lite framfötter på arbetsmarknaden. Men när man kommer dit och alla verkar deprimerade och trötta på sitt jobb och bara säga saker för att säga, då är det inte så konstigt att folk hellre sitter i en soffa. Sen skulle jag aldrig försvara dom som faktiskt INTE vill jobba för det är ju bara helt korkat. Men mer korkat av arbetsförmedlingen som dömer folk utan att se vad dom går för. Inget av dom jobb som jag har fått ihop på mitt CV har arbetsförmedlingen hjälpt mig med så det säger ju en hel del. 
 
 

BEHÖVER ER HJÄLP!

  2013-08-26 / 21:00:34 / Vardag / 0 KOMMENTARER
Som ni kanske har märkt så gör jag inte lika många inlägg längre. Dels för att jag jobbar så mycket och har gått tillbaka till vanliga rutiner igen men också för att jag har hamnat i någon slags bloggtorka. Har verkligen 0 insperation när det gäller bloggen och ännu svårare blir det när man knappt har tid till den heller. Så om ni har några förslag på önskeinlägg så skriv dom här. Skulle va guld värt! I annat fall så måste jag nog leta insperation på annat håll och då blir den nog en liten bloggpaus. 
 
 
 

MÅNDAG IGEN

  2013-08-26 / 10:44:58 / Vardag / 0 KOMMENTARER
 
Gó och glá kexchoklad! Eller inte. Vaknade i morse och trodde det var lördag och ledigt. Lurad! 6-dagars jobb i sträck är det den här veckan. Lör-Tors. Så det är väl bara att bita i det sura äpplet och åka till jobbet sen. Ska ta en dag i taget så jag borde nog överleva. Behöver även lite mat så jag överlever på riktigt dom här dagarna så det blir en sväng förbi affären innan jobbet också. Färgade ju håret i helgen men det blev faktiskt ingen större skillnad mot det jag hade innan. Gick från en 10 till en 9. Blir så arg att jag aldrig blir av med dom vitblonda nyanserna. Vill ha en fin guld/koppar blond färg. Det ska fortfarande vara ljust men åt det guldigare hållet men det verkar inte som att det går att få till det snyggt. Behöver gå till någon som kan det där. Vet ni någon? Skriv skriv skriv. Bit i det sura äpplet och ha en superfin måndag allihopa! 

SOME OF MY WISHES

  2013-08-24 / 17:09:52 / Inspirerande / 0 KOMMENTARER
 
Idag är det exakt en månad kvar tills jag fyller 20 bast! Satte ihop ett litet kollage på några av dom saker som jag önskar mig. Det är ju ett tag kvar så den kommer nog att uppdateras med fler saker sen. Det är mest större grejer den här gången eller ja sånt som kostar lite mer. Som ett års ridlektioner, saker till rummet osv. 
 
Nu ska jag ta mig en välförtjänt powernap och sen en dusch. Ikväll ska det färgas hår! Äntligen. 

COZY ♥

  2013-08-23 / 10:08:30 / Tips / 0 KOMMENTARER
 
 

VÄRLDENS BÄSTA ♥

  2013-08-22 / 20:34:46 / Personligt / 0 KOMMENTARER
 

TEÈ & HÄSTDRÖMMAR

  2013-08-22 / 11:46:25 / Vardag / 0 KOMMENTARER
Sitter ihopkrupen i soffan och dricker mitt äpple/päron teé och surar över att jag måste stanna hemma en dag till. Men blir genast på bättre humör när jag bläddrar i den nya hööks katalogen. Det som står allra högst upp på min önskelista är att få börja rida igen. Saknar det så otroligt mycket! Känner mig så fri där uppe på hästryggen och att kunna ha något eget. Håller tummarna och hoppas den går i uppfyllelse! 
 

KROPPEN HAR SAGT IFRÅN...

  2013-08-21 / 14:57:00 / Vardag / 0 KOMMENTARER
Så jag har legat i sängen hela dagen och kollat på Pretty Little Liars och sovit i mellan avsnitten. Hatar att vara sjuk! Är aldrig det men när jag väl blir det så blir jag det ordentligt. Kom på att det var väldigt längesen som jag var hemma en hel dag. Håller mig ju gärna sysselsatt hela tiden så jag kommer inte ihåg senast som jag spenderade en hel dag hemma helt själv. Så det var väl dags för min kropp o säga ifrån och för mig att säga nej till allt det roliga i livet. Ska fortsätta friska till nu och förbereda lite blogginlägg. Kram från eran sjukling. 
 
 
 
 
 
 
 
 

KÄRLEK KÄRLEK & ÄNNU MERA KÄRLEK

  2013-08-19 / 20:31:00 / Shopping / 0 KOMMENTARER
Åh jag är så glad! Fått en för tidig födelsedagspresent av min fina pappa (blev den blåa såklart!) Ska tillägga att min underbara kille sprang och köpte den innan nån annan hann före också! Tack så jättemycket! ♥  Efter bara några timmar på jobbet började min näsa rinna och huvet dunka. En förkylning på G skulle jag tro. Så typiskt! Men jag har ju onsdag och torsdag på mig att ladda om batterierna så jag hoppas jag överlever! Nu ska jag se några avsnitt av PLL och sen hoppa in i en varm dusch! Hare fint hörreni. 

ISABELLA LÖWENGRIP

  2013-08-19 / 10:53:00 / Wishlist / 0 KOMMENTARER
Vet inte hur längesen det var som jag öppnade en bok. Det var ett bra tag sen i alla fall. Men dom här två av Isabella Löwengrip ska ju vara riktigt bra och peppande så dom ligger rätt högt upp på min önskelista som jag håller på att försöka sammanställa så den blir klar snart. Det är mer än en månad kvar tills jag fyller 20 men det är alltid bäst att vara ute i god tid. 
 

HELGEN & MIN NYA KOMPIS

  2013-08-18 / 20:29:00 / Helg / 0 KOMMENTARER
Hittade inga blogg vänliga bilder från helgen så min nya kompis får stå för bilden istället. How cute? Fick honom av Antonio igår. Firade in ledigheten med lite för mycket alkohol i fredags. Hade lite för kul och vare lite för pinsam men man lever bara en gång! Igår gick vi en sväng på marknaden, kollade fyverkerierna, satt på trädgårn en stund och så kolla vi på Roxxane (som sög!). Allt som allt har det varit en grym helg och jag är grymt trött. Sova i en hel vecka? Ja tack! 

GOTTIS

  2013-08-18 / 19:47:07 / Vardag / 1 KOMMENTARER
Dämpar söndesångesten med lite gott och taggar 10 timmars pass imorgon. Tänker unna mig nått fint för dom pengarna sen :)
 
 

KVÄLLENS

  2013-08-16 / 14:59:54 / Kläder/Outfits / 1 KOMMENTARER
Hej på er! Efter ett par slitsamma dagar så är jag äntligen lite ledig från jobbet. Ikväll blir det att festa sig lite med mina favoriter och vi lär nog gå en sväng på augustifesten också skulle jag tro. Nu måste jag sätta lite fart. Hoppas ni får en trevlig lördag och mig lär ni nog se lite mer av dom här dagarna!
 
 
 
 

HÖST

  2013-08-13 / 23:44:44 / Personligt / 1 KOMMENTARER
Idag kändes det i luften att det börjar dra ihop sig mot höst och jag älskar hösten nästan mer än sommaren. Då får man gosa in sig alla mysiga kläder i oversize. Löven börjar skifta i olika färger för att sedan falla till marken. Det känns mer än rätt att kura ihop sig i soffan till en bra film och med någon man tycker om. Eller varför inte sätta sig på ett mysigt fik och dricka något varmt och babbla om livet? Längtar alltid lite extra till hösten eftersom jag fyller år då och så har jag ett inbokat datum när tandställningen ryker och så en väldigt okej lön på det också. Älskar att ha saker att längta till! Gör inte ni också det?
 
 
 
 
 
 

WORK HARD, PLAY HARD

  2013-08-11 / 21:18:35 / Vardag / 0 KOMMENTARER
Bjuder på två bilder från jobbet. Visst är min outfit snygg?! Bekväm är den i alla fall. Och toalocket skulle jag vilja sno med mig hem. Har jobbat hela helgen så för mig känns det som tisdag idag. Ska jobba till torsdag så då har jag jobbat i 7 dagar i sträck. Mer erfarenhet och mer kosing så jag klagar inte. Mindre kul för er då som väntar på uppdatering. Men jag är snart igång igen. Det blev inte bara jobb i helgen trots att jag nog hade behövt några timmar att ta igen all sömn på. Blev några timmar hos familjen Schmidt i fredags, på lördagkvällen blev det bio med Antonio och efter jobbet idag träffa jag Julia och Sofie en stund. Känner att mina fingrar inte skriver det jag vill så nu ska jag släppa tangenterna en stund och kolla på någon bra serie eller film. Puss och kram tills jag skriver igen. 

FINA PRYLAR

  2013-08-08 / 10:00:00 / Inspirerande / 1 KOMMENTARER
WANTIES

LATE SUMMER / EARLY FALL

  2013-08-06 / 14:00:00 / Kläder/Outfits / 0 KOMMENTARER
Early fall
 

TRÖTT

  2013-08-05 / 22:42:02 / Vardag / 0 KOMMENTARER
Snacka om trött tjej och mina två köttiga jobbveckor har inte ens börjat än. Åkte till mormor och morfar över dagen med mamma och John. Vi pratade och hade det mysigt i några timmar innan det var dags att åka hem igen. För imorgon är det vardag som gäller igen och då har jag mitt längsta arbetspass som är på 10 timmar. Hela dagen fram till stängning. Så egentligen borde jag kanske försöka somna skapligt i natt men jag har råkat slockna två gånger idag redan så jag är inte så där supertrött än. Ska fortsätta att pyssla lite med några bilder och kolla på några avsnitt av PLL nu. Godnatt finisar! 

EN AV FÅ BRA HÅRDAGAR

  2013-08-04 / 14:26:18 / Vardag / 1 KOMMENTARER
Usch min uppdatering är verkligen sämst. Jobbet tar upp väldigt mycket av min tid just nu men det hoppas jag att ni förstår. Det är mycket att lära sig och jag har inte riktigt vant mig vid långa arbetspass, tidiga mornar och sena kvällar. Nästa vecka blir det att jobba, äta, sova och dö i princip. Men cash is king och jag trivs väldigt bra! Blir att äta lite hämtmat från Åby krog idag och sen åker jag till Antonio efter det. Nu vet ni i alla fall varför det kanske ekar tomt här ett tag.