MOBBNING

  2013-07-17 / 17:50:17 / Tankar/Åsikter/Känslor /
Jag har alltid haft vänner så jag ska väl inte säga att jag har varit utmobbad på det sättet. Men jag minns så starkt hur glad jag var när jag hade slutat 9an för dom där tre åren på högstadiet var dom värsta i mitt liv. Då var jag blyg och rörde mig inte i dom "coola" kretserna. Skulle man platsa in där så skulle man va snygg och ha en snygg kropp, ha en stor umgängeskrets, hänga med i modet, hålla på med någon bollsport och gärna ha mvg i alla ämnen. Jag var extremt smal, hängde inte med i modet, var i stallet 7 dagar i veckan och hade svårt för skolan. Fick veta en bit in i sjunde klass att det gick ett rykte om mig att jag hade anorexi. "Hon är äckligt smal". Dom orden ekade i mitt huvud i 3 år. Och trots att jag var väldigt tillbakadragen så bestämde jag mig för att vara riktigt dryg mot alla som jag inte var mina vänner. För då hade dom en annan och enligt mig mycket bättre anledning till att inte tycka om mig. Såhär efteråt undrar jag bara vad dom fick ut av att döma mig. Hur man vågar sätta etikett på någon som man inte ens känner. Och varför var jag hatad bara för att jag inte var som dom? Om dom inte hade varit så fega så skulle dom veta att jag inte har haft anorexi men att jag har varit nära att hamna där. Och att jag även kämpade/kämpar för att gå upp i vikt. Men det är tydligen jävligt svårt att ställa en enkel fråga till personen i sig i dagens samhälle. Det är mycket bättre att snacka skit och sprida rykten som inte ens stämmer. Tycker det är så kul när jag ser dom här tjejerna och killarna som var populära då och som fortfarande går omkring och tror sig vara bättre än alla andra. När dom i själva verket har gått ner sig och smälter in i mängden av människor utan att vara unika på något sätt. Lite in your face känns det faktiskt. Så man hoppas ju att dom har lärt sig någonting. Vill säga det till alla som sitter i den sitsen nu eller känner någon som gör. Var bara dig själv och skit i vad alla säger. Och det är faktiskt så att dom som är en tia då stannar där som vuxna också medans alla andra går om. Allt jämnar ut sig. Ta ingen skit!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious