THIS IS WHY I LOVE HER!

  2012-02-24 / 17:03:45 / /
Jag har nog aldrig haft en vän som faktiskt säger ifrån när jag gör fel, även dem gånger då jag inte vill erkänna det själv. Emmi vet mina svagheter och på något vänster lyckas hon alltid ligga ett steg före mig. Hon stoppar mig innan jag hinner reagera eller så låter hon bli och låter mig reagera precis hur jag vill. Men hon är alltid ett steg före. Jag vet att hon aldrig skulle backa upp min rygg om det inte vore för att hon alltid backar ett steg och ser situationer från flera sidor, det är sant! Gör jag något fel ställer hon sig framför mig och säger ifrån. Kan låta jävligt hårt ibland men jag tror det är det som gör henne till äkta. Hon håller inte med mig om allt hela tiden!

Däremot så ställer vi upp på varandra jämt! Att bara dra iväg från den andra tillexempel det finns inte på kartan! Jag vet att hon aldrig skulle låta mig gå iväg själv från krogen mitt i natten och tvärtom. Vet inte hur många gånger som vi har burit varandra på ryggen som grottmänniskor fast vi egentligen inte har någon lust med det efter en kväll ute. Vi tycker om varandra även fast vi "hatar" varandra stundvis.
En annan viktig egenskap är att hon vet om jag ljuger. Det är farligt att förtränga känslor när man är med Emmi för hon ser ens tårar innan dem börjar rinna.

Finns nog ingen som jag gör lika mycket galenskaper med. Räcker med att vi går utanför dörren, det händer alltid något galet när man är med henne. Och man skrattar så mycket! Nästan onödigt mycket. Hur pinsamma vi än är så skäms man aldrig över den andra för det spelar ingen roll liksom. Vi accepterar varandra som vi är och det ska alla andra runt omkring också göra. Vi skulle aldrig försöka ändra på varandra varken utseénde mässigt eller personlighets mässigt. Det handlar mer om att känna sig trygg och våga vara stolt över den man är.

Vi har aldrig haft något riktigt bråk heller. Däremot så är det jävligt kul när folk tror att vi bråkar fast i själva verket så älskar vi bara att retas och vi båda älskar att dryga sönder mot varandra. He-he! Känns som att vi är gifta ibland alltså. Vi är väldigt bekväma med varandra och jag litar på Emmi utan att ta henne för givet.

Skulle kunna skriva en fet bok om det här men böcker är tråkiga så jag skippar nog det. Men Emmi när du läser det här så hoppas jag att du får riktigt dåligt samvete för att du lämnar mig och alla andra att ruttna i Sverige medans du är i Frankrike! Ha det bäst nu och kom för i helvete hem levande!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious