"JAG VILL INTE TA SKITJOBBEN"

  2013-09-16 / 17:10:00 / Vardag /
Nånting som jag verkligen har börjat störa mig på är folk som sitter och klagar på att dom inte har något jobb men dom söker bara jobb som dom tycker är roliga och sånna jobb som dom säger att dom klarar av. "Nej jag tänker inte ta ett jobb som telefonförsäljare för jag klarar inte av att prata i telefon". Ärligt talat så kan man ju inte klaga om man inte har testat på det. Jag gillar inte heller att prata i telefon (vem gör det?!) så ja det var väl inget vidare jobb för mig men man måste ju komma över sina rädslor nån gång! Det är ett skitjobb rakt igenom det är det men man måste ju testa det först. Och man kan inte få sitt drömjobb direkt så man får ta det man får och jobba sig uppåt. För det visar i alla fall på att man vill jobba och inte är kräsen. Har man ingen erfarenhet så får man ju skaffa sig det genom att ta skitjobben, praktisera eller jobba volontärt. Dom jobben jag har haft är inte dom bästa, roligaste och mest välbetalda men det är fortfarande nånting. Hur tror ni att alla andra har fått sina jobb? Genom att tacka nej till dom som dom faktiskt får. Nae va. Att söka jobb och inte få något det är en sak men man tackar inte nej till jobb eller utbildningar för det bevisar bara att man känner sig bekväm i att bara sitta hemma. Så va inte så kräsna. Våga testa nått nytt!


Sanna

Nu i skrivande stund söker jag inte jobb, men jag måste vara ärlig och säga att jag i fortsättningen kommer tacka nej till alla jobb inom telemarketing branschen men det är inte för att jag inte gillar att prata i telefonen eller vill ha ett skit jobb, utan det är snarare för att jag har barn och hushåll att ta hand om och den branschen tyvärr inte är den seriösaste. Har arbetat ett flertal år inom telefonförsäljning nämligen tidigare och det har bara varit strul.. allt ifrån att man inte får ut den lön man ska ha till att man inte får ut någon lön alls.

Så i fortsättningen kommer jag söka andra arbeten, men har inget emot att arbeta med telefon som ett redskap som exempelvis receptionist, kundtjänst eller liknade förutsatt att det är ett seriöst företag.

I övrigt håller jag helt klart med dig i ditt inlägg!

Kram Sanna

2013-09-17 @ 12:42:39
URL: http://mammasvardag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious